Електронний квиток
Що таке електронний авіаквиток?
Електронний авіаквиток (е-Ticket) - це авіаквиток в електронному вигляді. Електронний авіаквиток аналог паперового квитка, він несе в собі всі ті ж функції, що і паперовий авіаквиток, єдина відмінність - це те, що вся інформація, що відображалась раніше на папері,
тепер надійно зберігається в спеціальній електронній базі даних авіакомпаній.
У чому переваги електронного авіаквитка?
• гарантія безпеки для пасажира - тому що електронний авіаквиток не може бути втрачений;
• надання пасажиру можливості короткострокового замовлення та зміни авіаквитка. Квиток може бути викуплений, переброньований або анульований по телефону навіть за 45 хвилин до вильоту;
• квиток можна придбати для іншої особи, з будь-якого міста і в будь-який час дня і ночі. Пасажиру, на ім'я якого оформляється електронний квиток,
після цього достатньо буде лише пред'явити посвідчення особи на стійці реєстраціі в аеропорту.
Як користуватися електронним квитком?
Електронний квиток може бути використаний тільки тією особою, ім'я якої було зазначено при оформленні заявки на e-ticket. Для реєстрації в аеропорту пасажир повинен так само пред'явити паспорт
(свідоцтво про народження, якщо квиток куплений для неповнолітньої дитини).
Як можна оплатити електронний авіаквиток?
Існує декілька способів оплати квитка у нашому агентстві а саме:
• готівкою;
• платіжною карткою Visa або Mastercard;
• за допомогою приват24;
• у терміналі самообслуговування Приватбанку;
• банківським платежем;
• безготівковим розрахунком (для юридичних осіб);
• за допомогою термінала Ibox або Easypay;
• через інтернет-банкінг.
Що підтверджує придбання електронного авіаквитка?
В якості підтвердження придбання електронного авіаквитка ви отримуєте маршрут / квитанцію (itinerary receipt)
в роздрукованому або електронному вигляді.
Ми рекомендуємо мати маршрут / квитанцію при собі протягом усієї подорожі, хоча це не є необхідною умовою для посадки на борт.
Перевезення багажу
Що таке зареєстрований багаж і ручна поклажа?
Зареєстрований багаж — це багаж, який пасажир здає на стійці реєстрації для перевезення в багажному відділенні літака. Його маркують багажною біркою і видають пасажиру відкріпний багажний талон, який потрібно зберігати до отримання багажу в аеропорту прибуття. Під час перевезення відповідальність за цей вантаж несе авіакомпанія.
Ручна поклажа — багаж, який пасажир бере з собою в салон літака і самостійно за нього відповідає.
Як дізнатись, скільки багажу і якою вагою я можу взяти з собою?
Норми провозу багажу встановлюються авіакомпаніями. Детальні умови перевезення можна дізнатися у представників того чи іншого перевізника або звернувшись до наших агентів за консультацією.
Що робити, якщо багаж загубився?
Перше, що потрібно зробити, якщо вашого багажу не виявилося в аеропорту прильоту - звернутися до співробітників служби розшуку багажу (Lost & Found або Lost baggage).
На стійці заповніть акт про втрату багажу. Його необхідно заповнити до виходу з контрольної зони аеропорту в день прибуття і
в двох примірниках (один для пасажира, другий для керівництва авіакомпанії). Після оформлення акта ви можете залишити аеропорт.
Розшук багажу триває 21 день, але, як правило, його знаходять раніше. Коли співробітники розшуку знайдуть ваш багаж, вони повідомлять вас по телефону.
Що заборонено брати в ручну поклажу?
В салон літака заборонено брати :
• Будь-які рідини в тарі об'ємом більше 100 мл, а також ті, загальний обсяг яких перевищує 1 л (напої, рідкі продукти харчування, косметичні
та гігієнічні засоби). Це правило не розповсюджується на товари, придбані в Duty Free.
• Колючі та ріжучі предмети (ніж, ножиці, небезпечна бритва, металеві спиці, штопор, манікюрні приладдя).
• Спеціальний багаж, наприклад музичні інструменти, може перевозитися в салоні літака і навіть в «власному» кріслі, якщо,
звичайно, пасажир купить додатковий авіаквиток.
• Інструменти (молоток, викрутка і т.д).
• Спортивне спорядження (ролики, ковзани, скейтборд та ін.).
• Зброя (справжня та іграшкова).
• Боєприпаси.
• Радіоактивні, хімічні, отруйні, горючі, вибухонебезпечні магнітні речовини й матеріали.
Що заборонено здавати в багаж?
Для забезпечення безпеки пасажирів в багаж заборонено здавати:
• вибухонебезпечні речовини (боєприпаси, піротехніку);
• зброю, без дозволу на неї та при відсутності умов для її перевезення в багажному відділенні літака;
• легкозаймисті рідини;
• займисті тверді речовини;
• токсичні, радіоактивні, отруйні речовини і матеріали;
• окислюючі речовини та перекисі;
• їдкі та корозійні речовини;
• стислі та розріджені гази.
Перевезення тварин
На вивіз тварини потрібно оформити ветеринарне свідоцтво та ліцензію. Домашніх тварин (кішок, собак, птахів) перевозять у
спеціальних контейнерах, придбаних самим пасажиром, причому тварини вагою до 8 кг можуть подорожувати в салоні літака, понад 8 кг - тільки
у вантажному відсіку.
Перевезення тварин оплачується за авіаквитком як наднормативний багаж незалежно від наявності у Вас іншого вантажу. Вага тварини з контейнером не включається в норму безкоштовного провозу багажу.
Якщо Ви вирішили взяти свого улюбленця з собою, обов'язково попередьте про це оператора ще при бронюванні авіаквитка (про що в квитку буде зроблена відповідна позначка). В аеропорт Вам потрібно приїхати заздалегідь, щоб оформити перевезення.
Не забудьте захопити ветеринарну аптечку, воду і сухі суміші для годування тварини в дорозі.
Собаки - поводирі, які супроводжують сліпих пасажирів, літають безкоштовно.
Авіапереліт з дітьми
Розрізняють дві вікові категорії дітей:
• до 2 років немовлята (інфант);
• від 2 до 12 років - діти.
Найчастіше для інфанта знижка на авіаквиток без надання окремого місця становить 90%. Для грудних діток передбачена можливість замовити «люльку»
(замовляти потрібно не пізніше, ніж за 24 години до вильоту).
Для дитини віком від 2 до 12 років можна оформити квиток зі знижкою, яка складає приблизно 50% від нормального (повного) тарифу.
Розмір знижки також залежить від правил обраної авіакомпанії.
Не рекомендується подорожувати літаком із дітьми до семи місяців — це може стати великим стресом для дитячого організму.
Із собою в літак ви можете брати будь-які речі, які вважаєте необхідними для дитини під час перельоту,
проте загальна вага вашої ручної поклажі все ще не повинна перевищувати 5-8 кг, залежно від вибраної авіакомпанії,
і повинна мати стандартні розміри. Ви можете також узяти із собою пляшечку в літак,
але рідини в ній повинно бути не більш ніж 100 мілілітрів.
Авіапереліт інших категорій пасажирів
Авіапереліт для вагітних жінок
Вагітній жінці дозволяється пройти на борт літака за умови, що термін вагітності становить не більше 36 тижнів, або при багатоплідній вагітності не більше 32 тижнів і не пізніше ніж за 4 тижні до настання пологів. Перед польотом необхідно пред'явити довідку від лікаря про те, що здоров'ю жінки і дитини нічого не загрожує. На терміні більше 35-и тижнів при одно-плодовій вагітності
(32-х тижнів при багатоплідній) необхідні медичний огляд і довідка MEDIF.
Авіапереліт для людей з обмеженими можливостями
Посадка у літак пасажирів з особливими потребами здійснюється перед посадкою всіх інших пасажирів. Під час висадки вони залишають салон літака в останню чергу. Інформацію про особливі потреби пасажирів потрібно надати авіаперевізникові не пізніше ніж за 48 годин до вильоту (72-х годин, якщо пасажиру потрібні носилки).
Залежно від стану здоров'я деяких пасажирів приймають на борт тільки після медичного огляду і за наявності медичного висновку MEDIF (Medical Information Sheet).
Пасажири, яким необхідно мати MEDIF для перельоту:
• ті, хто за станом здоров'я не можуть обслуговувати себе самостійно або створюють дискомфорт/загрозу оточуючим;
• пасажири, яким потрібні носилки;
• хворі інфекційними захворюваннями, що становлять загрозу зараження для оточуючих;
• пасажири, яким потрібна медична допомога та медичне обладнання під час перельоту.
Реєстрація і посадка на рейс
Реєстрація на рейс в аеропорту
Як правило, реєстрація на рейс в аеропорту починається за 2,5 години до вильоту і закінчується за 40 хвилин, але час початку
і закінчення реєстрації може відрізнятися в залежності від перевізника і аеропорту. Для проходження реєстрації пройдіть до
відповідної стійці реєстрації. Пред'явіть паспорт, за яким був оформлений квиток.
Потім працівник авіакомпанії оформлює ваш багаж і ви отримаєте посадковий талон із зазначенням вашого місця в салоні літака.
Вам необхідно уважно слідкувати за оголошеннями. Після оголошення про початок посадки на рейс, ви повинні пройти до виходу,
номер якого вказаний у вашому посадковому талоні.
Пасажира, що запізнився на реєстрацію, до польоту не допустять.
Онлайн реєстрація — це реєстрація на рейс через інтернет на сайті авіакомпанії.
Вона дозволяє зекономити час і не стояти в черзі до стійки реєстрації в аеропорту.
Крім того, проходячи реєстрацію онлайн у пасажира більше шансів самостійно вибрати місця в літаку.
У більшості авіакомпаній послуга онлайн реєстрації доступна в середньому за добу до вильоту.
Зверніть увагу, що у більшості авіакомпаній на даний час за друкування посадкового талона на стійці реєстрації
в аеропорту вильоту стягується збір тому обов’язково ознайомтесь з правилами реєстраціі вашої авіакомпаніі перевізника.
Які документи необхідні для посадки на рейс?
Для реєстрації на рейс та проходження передпольотних формальностей в аеропорту відправлення пасажирам необхідно пред’явити діючий закордонний
паспорт (для міжнародних рейсів) або паспорт/ID картку (для внутрішніх рейсів). Для перевезення на внутрішніх рейсах електронні документи,
що завантажені в застосунок «Дія», приймаються замість оригіналів тільки при вильоті з тих аеропортів, які приймають такі електроні документи
замість оригіналів (докладніше можна дізнатись в авіадовідці аеропорту).
Пасажир несе відповідальнсть за наявність, дійсність і правильність оформлення в'їзних/виїзних документів.
Зміни в авіаквитках
Повернення/зміна дати перельоту
Можливість і умови повернення авіаквитка, зміни дати, міста вильоту і прильоту описані в правилах тарифу авіакомпанії.
Вони індивідуальні для кожного авіаквитка. Ознайомитись з правилами можна до бронювання квитка.
Чи можна змінити номер паспорта (документа ) в авіаквитку?
Номер паспорта чи іншого документу, що вказаний в електронному квитку, можна змінити, повідомивши заздалегідь про це менеджера.
Чи можна змінити ПІБ для авіаквитка?
Заміна одного пасажира на іншого в авіаквитку заборонена по правилам авіакомпаній. Тому змінити ПІБ в авіаквитку неможливо.
Затримка/скасування рейсів
Права пасажирів, варіанти розвитку подій і розміри компенсацій в Україні детально врегульовані Повітряним кодексом України та
Правилами повітряних перевезень, затвердженими Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 216 від 23.04.10.
Права пасажира у разі затримки рейсу
Перевізник повинен надати пасажирам харчування і прохолодні напої відповідно до часу очікування нового рейсу;
два телефонні дзвінки або телекс-, факcповідомлення або повідомлення електронної пошти, виходячи з можливостей аеропорту,
у разі затримки рейсу на строк:
• до двох годин - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
• до трьох годин - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
• на чотири години і більше запланованого часу відправлення для всіх інших рейсів.
Якщо затримка рейсу перевищує п'яти годин, перевізник повинен запропонувати пасажиру:
• протягом семи днів відшкодування повної вартості квитка за ціною, за якою він придбаний,
за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка,
якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також при необхідності забезпечити зворотний рейс в
початковий пункт відправлення при першій можливості ;
• зміна маршруту, який здійснюється при відповідних транспортних умовах:
до кінцевого пункту - при першій нагоді або в більш пізній час за бажанням пасажира і за наявності вільних місць.
Якщо виконання затриманого рейсу відкладається на день, наступний за днем його виконання,
який передбачений розкладом і зазначений у квитку, перевізник повинен надати пасажирам номери у готелі,
харчування та забезпечити трансфер за маршрутом аеропорт - готель - аеропорт.
Права пасажира у випадку скасування рейсу
При скасуванні рейсу, перевізник зобов'язаний запропонувати пасажиру:
• протягом семи днів відшкодування повної вартості квитка;
• зміну маршруту;
• компенсацію згідно правил перевезення пасажирів.
Пасажир має право на компенсацію, якщо його не проінформували про скасування рейсу:
• за 2 тижні до запланованого часу відправлення;
• впродовж не більше, ніж за 2 тижні і не менше, ніж за 7 днів до запланованого часу відправлення,
а також запропоновано зміну маршруту, що дасть можливість відправитися з пункту відправлення не пізніше,
ніж за 2:00 до запланованого часу відправлення і прибути в кінцевий пункт призначення не пізніше,
ніж через 4:00 після запланованого часу прибуття;
• менш ніж за сім днів до запланованого часу відправлення, а також запропоновану зміну маршруту,
що дасть можливість відправитися з пункту відправлення не пізніше, ніж за годину до запланованого часу відправлення
і прибути в кінцевий пункт призначення не пізніше, ніж через дві години після запланованого часу прибуття.
Розміри компенсацій
• 250 євро - для рейсів дальністю 1 500 кілометрів або менше;
• 400 євро - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
• 600 євро - для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.
Перевізник має право зменшити розмір зазначеної компенсації на 50 відсотків,
якщо пасажиру пропонується заміна маршруту перевезення в його пункт призначення альтернативними рейсами,
час прибуття яких не перевищує запланованого:
• На 2:00 - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;
• на 3:00 - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;
• на 4:00 - для інших рейсів.
Перевізник не зобов'язаний виплачувати компенсацію, якщо він може надати докази того, що причиною скасування рейсу була надзвичайна ситуація,
яку неможливо було запобігти, навіть у разі вжиття всіх необхідних заходів.
Якщо пасажир погодився на продовження подорожі по зміненому маршруту, перевізник зобов'язаний безкоштовно надати пасажиру:
• харчування і прохолодні напої відповідно до часу очікування нового рейсу;
• місця в готелі у разі, якщо пасажири змушені чекати відправлення протягом однієї або більше ночей чи якщо час додаткового очікування відправки більше, ніж передбачалося;
• два телефонні дзвінки або телекс-, факс -повідомлення або повідомлення електронної пошти, якщо для цього є технічні умови аеропорту;
• наземний трансфер за маршрутом аеропорт - готель - аеропорт.
Якщо перевізник не виконує своїх обов'язків, пасажир може звернутися до нього з письмовою претензією і з вимогою
про відшкодування понесених пасажиром збитків.